Ny blogg

Jag har flyttat min blogg till: www.christinaornebjar.se Jag hoppas att du vill läsa vidare där.

onsdag 8 augusti 2012

Snart finns LUF Kumla!

Ungdomsgruppen blir Ungdomsförbund!
Just nu är dagarna fyllda med planering av kommande kampanjer, av vårt lokala partiprogram som börjar ta form och så givetvis uppstarten av LUF Kumla. Som tur är har Kajsa och Magnus varit lediga och kunnat lägga ner sin tid på det här - Christian lyckades slita sig från fotbollen en liten stund också - och vi har verkligen jobbat med våra små grå för att få ihop allting.

Jag vet inte om vi "övertänker" saker och ting och är ute efter en perfektion som inte går att nå eller helt enkelt inte finns men vi vrider och vänder på ord och formuleringar i de oändliga! Ibland känns det som vi sitter i fyra timmar utan att prestera ett dugg! Å andra sidan, när jag på kvällen sammanfattar dagen ser jag ju hur mycket vi faktiskt gjort.

LUF är Folkpartiet Liberalernas ungdomsförbund. Vi har inte haft någon lokalavdelning i Kumla av det enkla skälet att det inte funnits tillräckligt många LUFare men FP Kumla växer så det knakar och många nya är yngre medlemmar och då känns det naturligt - och väldigt, väldigt roligt! - att starta en LUF-avdelning.

LUF Kumla kommer ha sitt första årsmöte den 23/8 för att välja styrelse och helt enkelt bli till. Är du intresserad eller tror att någon annan kan vara det? Att vara med i LUF är gratis och alla yngre (max 35 år så jag ha två år på mig!) med liberala värderingar är mer än välkomna. Gå in på LUF Kumla på Facebook för att läsa mer.

Kumladagarna
Kumladagarna närmar sig och vi kommer finnas där hela lördagen med ansiktsmålning, ballongdjur och givetvis massor av material och frågor! Kom förbi och prata politik medan barnen blir målade, drick en kopp kaffe och ge oss dina tankar. Politiker beskrivs ofta som krokodiler - stor käft och inga öron - men vi kommer stå på torget med öron som elefanter! Därmed inte sagt att vi kommer hålla tyst...




Så här såg det ut när vi var med på Kumlamarken tidigare. Under Kumladagarna, framför allt lördagen den 25/8, kommer vi ha massor av aktiviteter på torget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar